Zdraví

Jak si celoročně udržet letní postavu

Pokud nepatříte k šťastlivcům, kteří mají dokonalou postavu od přírody, nezoufejte. Naštěstí i hubnutí nebo udržování postavy se dá dělat mnoha způsoby a spojit tak příjemné s užitečným. Jelikož je stále období všelijakých viróz a nachlazení, nezapomínejte na ovoce a zeleninu. Ovoce je sladké, ale nehrozí z něj kila navíc jako z klasických cukrovinek, takže si ovoce nebo zeleniny můžete zobnout kdykoli během dne.

Nezapomínejte na jídlo

snídaněNejdůležitější jsou bohaté snídaně, které vás nabijí energií a navíc pak nebudete mít celý den hlad. Proto si ráno najděte čas na dobrou snídani, i když se vám zrovna nechce. Je lepší o pár minut méně spát, než mít pak celý den hlad a neustále uzobávat něco kalorického nebo se přejíst odpoledne či večer.
Není problém najít si jídelníček, který vám bude vyhovovat, na internetu se to tipy jen hemží, ale nezapomínejte na základní pravidla jako jíst po malých soustech, hodně pít (nejlépe neslazené nápoje), jíst pravidelně po pár hodinách (čím delší pauza, tím větší hlad a riziko přejezení se), méně solit (lepší je koření) a hlavně nehroutit se, když občas zhřešíte!

Nezapomeňte ani na pohyb

Postavu je však třeba udržovat i pohybem. Momentálně je mezi mnoha ženami velice populární cvičení podle americké trenérky běhJillian Michaels. Pokud se do posilovacího „drilu“ nemůžete donutit, zkuste jakýkoli jiný pohyb. Plavání, bruslení, běh, gymnastika, tanec, lyžování, jízda na kole nebo obyčejné skákání přes švihadlo je nedocintelné pro dobrou formu, zábavu a celkovou rovnováhu.
A hlavně – nemějte v hlavě jen kila, počítání kalorií ani se nevažte 5x za den, být v pohodě je stejně důležité jako jídelníček a pohyb, a stres vám k pěkné postavě nepomůže.

Mohlo by zaujmout...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 − one =