Krása

Exkluzivní parfémy

Rozdíl v exkluzivitě jednotlivých vůní se projevuje především v jejich ceně a v místě a způsobu prodeje. Zatímco ceny ryze exkluzivních parfémů se pohybují v tisících až desetitisících korun a prodávají se především v kamenných a internetových parfumeriích, tak ceny velké většiny méně exkluzivních parfémů se pohybují do jednoho tisíce korun a jsou k dostání i v drogeriích a v supermarketech.

Značky parfémů často nesou jména proslulých osobností, jako jsou například Christian Dior nebo Mario Prada, ze současnosti pak například jména významných umělců jako je zpěvačka Britney Spears, pánská módní ikona a fotbalista David Beckham nebo Paris Hilton.

TIP: Parfémy všech zde uvedených světových značek a tisíce dalších včetně kvalitní kosmetiky je možno nakoupit v parfumerii www.clinia.cz, Facebook @clinia.cz.

Parfémy a vůně je možné na základě jejich exkluzivity rozdělit na:

Ryze exkluzivní parfémy

Jsou to tzv. niche vůně, které vyrábějí většinou menší rodinné firmy v omezeném množství. Niche znamená v překladu „koutek“ nebo „místečko“. Ceny těchto exkluzivních vůní příliš nepodléhají trhu. Výroba niche vůní vychází z tradičního oborového řemesla a děje se za využití těch nejkvalitnějších a nejvzácnějších ingrediencí. Takové suroviny jsou například stříbrné kadidlo, damašská růže, vybraná ambra a jasmín, různá exotická dřeva a podobně. Návrh, příprava a výroba niche parfému může trvat i několik let. Výrobci jsou často menší renomované firmy, které využívají tajné původní receptury svých rodin nebo předchůdců.

Výrobci niche vůní jsou například Serge Lutens, Penhaligon’s, Annick Goutal, L’Artisan a další.

Exkluzivní parfémy

Vyrábějí je slavné a tradiční návrhářské domy jako jsou Chanel, Gucci, Givenchy, Giorgio Armani a další. Jedná se o parfémy a parfémované vody Edp.

http://www.clinia.cz/Images/%C4%8Cl%C3%A1nky/exkluzivn%C3%AD%20500x214.jpg

Méně exkluzivní parfémy

Na návrzích a propagaci těchto vůní se podílejí většinou známé osobnosti. Jedná se velmi často o toaletní vody Edt, které nesou jména slavných mezinárodních či národních osobností. Bývají sem řazeny také vůně od firem, které nemají výrobu parfémů jako stěžejní obor své činnosti. Jsou to například významné sportovní značky nebo některé kosmetické společnosti.

Suroviny na výrobu parfémů

Rostlinný původ

Suroviny rostlinného původu pro výrobu parfémů pocházejí z celého světa a jsou vybírány a vykupovány pro svou kvalitu a originalitu.

http://www.clinia.cz/Images/%C4%8Cl%C3%A1nky/ingredients%20400x86.jpg

Živočišný původ

Využití materiálů živočišného původu je dnes již omezené. Živočišné suroviny jsou většinou nahrazovány syntetickými produkty za účelem ochrany zvířat a živočichů.

Použitelnost parfému

Flakon s vůní se nemá po otevření nechávat na denním světle. Pokud parfém po otevření uchováváte v běžných teplotách kolem 20°C a je uložen mimo denní světlo například v obalu, zásuvce, tmavé místnosti, tak vydrží déle než rok.

Známky stárnutí parfému jsou charakteristické změnou jeho zabarvení, parfém trochu ztmavne, vůně má pryskyřičný tón a u uzávěru se objeví pryskyřičný prstenec. Takový parfém raději vyřaďte. Pokud vůně nemá pryskyřičný tón, tak se ještě zřejmě dostaví charakter a základ vůně. Takový parfém rychle spotřebujte. Zakoupený parfém není dobré skladovat nerozbalený a neotevřený i když takto vydrží několik let. Nejkvalitnější parfémy mohou vydržet i desítky let, záleží na receptuře výrobce.

Mohlo by zaujmout...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

one + nine =